تلنگری نو در آموزش ایران

دریافت مشاوره آموزشی در یادوین

سال یازدهم یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌هایی است که در طول دوران خود با آن روبه‌رو هستید. در این سال لازم است تا برای امتحانات نهایی آماده شوید و البته آخرین گام تا ورود به دانشگاه و آزمون سراسری کنکور است. فراموش نکنید سال دوازدهم فرصت زیادی برای مطالعه ندارید و باید با کمک مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی باری که قرار است به دوش بکشید را به دو قسمت تقسیم کنید تا با آرامش بیشتری بتوانید درس بخوانید.

نکته مهمی که باید در زمینه مشاوره تحصیلی یازدهم انسانی بدانید این است که هم باید به افراد مجرب رجوع کنید و هم شرایط خودتان را در نظر بگیرید. برنامه‌ای که برای دوست شما تدوین شده است، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. درنظرگرفتن تفاوت‌های فردی یا شرایط محیطی از مواردبسیار مهم است. پس با کمک اپلیکیشن یادوین، برنامه‌ مختص به خودتان را دریافت کرده و با کمک آن پیشرفت کنید.

یازدهمی‌های انسانی، به گوش باشید!

اگر شما دانش‌آموز سال یازدهم انسانی هستید، حتماًدیگربه‌خوبی از اهمیت این سال آگاه شده­‌اید. امسال می‌توانید بار سفر خود را برای ورود به بهترین رشته در بهترین دانشگاه ببندید. اگر امسال با کمک برنامه ریزی درسی یازدهم انسانی پیش بروید، شک نکنید که چندین گام از رقبایتان جلوتر خواهید بود. مطمئن باشید هرگز از این برنامه‌ریزی پشیمان نخواهید شد.

برنامه‌ریزی در این سال به شما کمک می‌کند تا هم امسال را با موفقیت پشت سر بگذارید و هم از سردرگمی در سال‌های بعد نجات پیدا کنید. بااین‌وجود باید چندین نکته را نیز در هنگام مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانیدر نظر داشته باشید تا بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید:

  • از مدیریت زمان هرگز غافل نشوید. روزهای خود را تقسیم‌بندی کنید و بخشی را برای مرور دروس سال‌های پیش قرار دهید.
  • فراموش نکنید دروس انسانی بسیار متنوع و گسترده هستند. شما نیز در برنامه‌ریزی خود تنوع را لحاظ کنید تا هم به همه دروس برسید و هم دچار خستگی نشوید.
  • تنها برنامه‌ریزی کفایت نمی‌کند. حتماً از کتاب‌های کمک‌درسی نیز کمک بگیرید تا بتوانید از زوایای مختلفی این دروس را مطالعه کنید.

ویژگی‌های دروس انسانی که باید بدانید!

اگر به دنبال مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی هستید تا پیشرفت کنید، باید بدانید که شرایط شما با شرایطی که دوستان شما در رشته‌های تجربی و ریاضی دارند، کمی متفاوت است. رشته‌ای که شما در آن تحصیل می‌کنید بیشتر در ارتباط با وقایع مرتبط با انسان و جامعه بوده و از محاسبات و فرمول خبری نیست؛ به همین دلیل لازم است تا حافظه خود را تقویت کنید و همه چیز را به ذهن بسپارید.

شاید دروسی مانند ریاضی و آمار هم در کنار سایر درس‌ها وجود داشته باشد؛ اما حرف اول را ادبیات، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا می‌زنند. پس سعی کنید با این مباحث ارتباط عاطفی برقرار کنید. بدون علاقه،هیچ‌کدام از این موارد در ذهن شما باقی نخواهند ماند.

وجه اشتراک شما با دانش‌آموزان تجربی و ریاضی در چیست؟

البته این‌گونه نیست که شما و دوستانتان در رشته­ های تجربی و ریاضی کاملاً در دو دنیای متفاوت درس بخوانید. برخی نکات و نقاط مشترک نیز در میان شما وجود دارد که همان دروس فارسی، زبان، دینی، عربی، نگارش و البته تاریخ است. تصور نکنید این دروس عمومی از اهمیت برخوردار نیستند. مشاور کنکور تجربی و مشاور کنکور ریاضی نیز به آن‌ها در زمینه اهمیت این دروس گوشزد خواهد کرد.

شما امسال امتحانات نهایی دارید و تسلط در این دروس می‌تواند گام بزرگی در عملکرد خوب شما به‌حساب آید. درست است که دیگر دروس عمومی جایی در کنکور ندارد؛ اما نباید این دروس را پشت‌گوش بیندازید. همان‌طور که پشتیبان کنکور به شما متذکر خواهد شد، باید بدانید که برخی از این دروس نسبت به برخی دیگر اهمیت بیشتری دارند. فارسی، انگلیسی و عربی از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند. بیایید با هم نکات مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی را بررسی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسید.

مشاوره تحصیلی یازدهم انسانی

انسانی‌ها برنامه‌ریزی کنید!

درس‌های رشته انسانی بسیار به یکدیگر شباهت داشته و حتی برخی موارد همپوشانی نیز دارد. گستردگی در درس‌ها نیز باعث می‌شود نیاز به مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی یازدهم انسانی بیش از هر رشته دیگری احساس شود. بدون کمک‌گرفتن از مشاور کنکور انسانی هرگز نمی‌توانید برنامه‌ای داشته باشید که همه دروس را در بر بگیرد و البته بتواند بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. بیایید به‌صورت جداگانه دروس را با هم بررسی کنیم:

ادبیات

درست است که همه رشته‌ها این درس را دارند؛ اما این درس در رشته انسانی بسیار تخصصی‌تر است. در مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانیدر مورد ادبیات بیان می­شود که این درس شامل بخش‌های مختلفی استو هر بخش شیوه خاصی را برای مطالعه می‌طلبند. به­عنوان­مثال تاریخ‌ادبیات را باید خلاصه‌نویسی کنید؛ اما برای دروسی که به اوزان می‌پردازد،باید هر بحث را جداگانه و عمیق بخوانید. زمان زیادی را باید به فهم این دروس اختصاص دهید؛ چراکه کلید موفقیت شما در این کتب نهفته است

جغرافیا

اگر به این درس علاقه ندارید، کار شما کمی دشوار است. این درس نیاز به انگیزه، دقت و درک مطالب به‌صورت عمیق دارد. حتماً از شیوه‌های حاشیه‌نویسی و نت‌برداری استفاده کنید. فراموش نکردهحفظ‌کردن این درس بدترین کار ممکن است. باید آن‌قدر مرور کرده تا مطالب را درک کنید و ملکه ذهنتان شود. تصویرسازی ذهنی، استفاده از نقشه و هماهنگ‌کردن مطالبی که از نظر محتوا در یک راسته قرار دارند، می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

تاریخ

تنها راه کنارآمدن با این درس حفظ‌کردن آن است؛ اما باید از شیوه‌هایی مانند رمزگذاری استفاده کنید تا بتوانید آن را به‌خاطر بسپارید. کمک‌گرفتن از فیلم‌ها و انیمیشن‌های تولید شده در این زمینه به ماندگاری بیشتر این درس کمک می‌کند.بهتر است هرازگاهی که بیکار هستید، سعی کنید بدون کمک‌گرفتن از کتاب دروس را مرور ذهنی کرده تا ببینید چقدر به آن تسلط پیدا کرده‌اید. هر مطلب را چندین بار بخوانید تا بتوانید حفظ شوید. این درس فرار است. بدون مرور مداوم از پس آن برنخواهید آمد.

ریاضی

غول رشته انسانی که می‌تواند سکوی‌پرتاب شما باشد، همین درس است. ازآنجاکه اغلب هم‌رشته‌ای‌های شما به سراغ این درس نمی‌روند،با کمی تمرکز بر روی آن و استفاده از مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانیدر مورد این درس، می‌توانید خود را چندین گام جلو بیندازید.

تست‌زنی در این درس مهم‌ترین شیوه برای پیروزی است. ابتدا سعی کرده مسائل زیادی حل کنید، سپس می‌توانید به سراغ کتاب‌‎های تست‌زنی بروید. حتی می‌توانید مطالبی را که با هم همپوشانی دارند، از سال‌های مختلف در یک دسته قرار دهید و به بهترین شکل آنها را مطالعه کنید.

جامعه‌شناسی

مهم‌ترین نکته مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانیدر مورد جامعه شناسی این است که کاملاً بر خود کتاب‌درسی تسلط داشته باشید. نت‌برداری، حاشیه‌نویسی و در نهایت تست‌زنیمی‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد. این درس جزو دروس اصلی این رشته محسوب می‌شود، پس کمی به فکر باشید و آن را پشت‌گوش نیندازید. در این درس توجه به مفاهیم مرتبط با یکدیگر به شما می‌تواند کمک کند تا به بهترین شکل آن را بیاموزید. تکرار و مرور، رمز موفقیت رشته انسانی است.

روان‌شناسی

این درس که حجم بسیار کمی هم دارد، از جمله دروسی است که همه آن را با درصد بالا پشت سر می‌گذارند. پس فراموش نکنید سهل‌انگاری شما در این رشته می‌تواند شما را از رقبایتان عقب‌ نگه دارد. کتاب روان­شناسی وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما می‌تواند به‌خوبی شما را به سمت پیروزیببرد. می‌توانید در طول سال یا حتی سال بعد چند بار این درس را بخوانید، حاشیه‌نویسیکرده ونت‌برداری کنید و با تست‌زدن آن را ملکه ذهن خود کنید.

فلسفه

این درس چه برای امتحانات نهایی و چه برای شرکت در کنکور اهمیت بسیار بالایی دارد. حفظ‌کردن این درس کار اشتباهی است. بهتر هست حتماً آن را به‌خوبی متوجه شوید و عمیقاً مفاهیم آن را درک کنید. با کمک مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی،خلاصه‌نویسی و سپس تست‌زدن در این درس می‌توانید هم امتحانات نهایی را به‌خوبی پشت سر بگذارید و هم تست‌های کنکور را به‌خوبی از سر راه بردارید. بهترین کار این است که قبل از حضور در سر کلاس کمی با مطالب آشنایی داشته باشید تا بهتر متوجه مباحث مطرح شده شوید.

مشاوره تحصیلی یازدهم انسانی

نکاتی که نباید فراموش کنید     

مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی بدون درنظرگرفتن نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد،تقریباً کاری بی‌اساس محسوب می‌شود. اگر بدون درنظرگرفتناین موارد اقدام به برنامه‌‌ریزی کنید،باید منتظر شکست باشید، البته این نکات لازمه هرگونه تعیین هدف و بررسی راه‌های رسیدن به آن است. هیچ مشاوره تحصیلی بدون نیم‌نگاهی به این نکات امکان‌پذیرنبوده و به موفقیت ختم نمی­شود؛ اما این نکات چه هستند؟

  • قبل از هر کار توانایی‌های شخص خودتان را در نظر بگیرید. شما نقاط قوت و ضعف مخصوص به خودتان را دارید. همان قدر که در بعضی از دروس تسلط بیشتری دارید، برخی دیگر نقطه‌ضعف شما به‌حساب می‌آیند. اگر شما در روز بیشترین بازده را دارید، ممکن است دوستتان در شب بیشتر متوجه مطالب شود.
  • هرگز تکرار و تمرین را فراموش نکنید. تکرار یک مطلب که باعث شود بهتر آن را یاد بگیرید، به‌مراتب بهتر از آن است که چندین مطلب را بخوانید و هیچ‌کدام را نیاموخته باشید. از دروسی که در آن ضعیف‌تر هستید، شروع کنید. آن‌ها را تمرین کرده و سپس به سراغ دروسی بروید که در آن‌ها بیشترین توانایی را دارید.
  • مشاوره تحصیلی پایه یازدهم انسانی بر مبنای برنامه‌ریزی هفتگی باید باشد. این بدان دلیل است که شما به مدرسه می‌روید و برنامه هفتگی دروس خود را نیز باید در نظر داشته باشید. باید برنامه خود را بر اساس دروسی تنظیم کنید که در آن هفته در کلاس به شما ارائه شده یا از شما خواسته می‌شود. در این برنامه زمانی را برای مرور دروس سال‌های پیش، تست‌زنی و شرکت در آزمون‌ها قرار دهید.

ویژگی‌های برنامه خود را زیر ذره‌بین ما بگذارید

اولین نکته‌ای که می­تواند برنامه شما را با شکست مواجه کند، این است که آن را آرمانی تنظیم کنید. بهترین کار این است که شرایط خود را در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که حتماً باید قابلیت اجرا داشته باشد. شما انسان هستید و مانند بقیه نیاز به استراحت دارید. اگر برنامه شما آرمانی باشد، با اولین شکست متوجه بی‌فایده‌بودنآن می‌شوید و نتیجه آن تنها دلسرد شدن شما است؛ لذا پس از آن انگیزه خود را از دست خواهید داد و این مسیر نیمه­کاره باقی می‌ماند.

از طرف دیگر فراموش نکنید که برنامه شما حتماً باید منعطف باشد. گاه اتفاقاتی ممکن است برای شما پیش بیاید که پیش‌ بینی نشده باشند. به‌این‌ترتیب ممکن است از برنامه خود عقب بیفتید. اگر بتوانید این نکته را در برنامه خود در نظر بگیرید، در زمان مواجهه با رویدادهای این چنینی می‌توانید قسمت‌های مختلف برنامه را با هم کمی جابه‌جا کنید تا بدون هیچ‌گونهعقب‌افتادگی بتوانید آن را جبران کنید.

بهتر است بدانید گاهی لازم است برنامه را در طی مسیر تغییر دهید و با شرایط جدید آن را همسو کنید. تصور نکنید که این دلیل بر ضعف برنامه شما است، مهم این بوده که بتوانید آن را پیگیری کنید. برای برنامه‌ریزی جدید نیز بهتر است با یک مشاور در ارتباط باشید یا از اپلیکیشن ما استفاده کنید. بهتر است اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید و باقدرت به مسیر خود ادامه دهید.

کلام پایانی

درس‌خواندن راه‌ و رسم خود را دارد. بدون طی کردن این مسیر نمی‌توانید موفق شوید. این راه به شما نشان می‌دهد که هر گام را باید چگونه بردارید و از چه مسیری بروید تا موفق و پیروز شوید. مشاوره و برنامه ریزی یازدهم انسانی که در اپلیکیشن یادوین برای شما قرار داده شده است، می‌تواند تضمین کند که این مسیر را به‌درستی طی کنید و می‌تواند به‌خوبی شما را به هرهدفی که تمایل دارید، برساند. پس سری با یادوین همراه باشید و با قدرت مسیر خود را تا پیروزی نهایی دنبال کنید.

Contact with Yadovin

 

  • چرا نیاز به مشاوره تحصیلی رشته انسانی داریم؟
  • چه نکاتی را باید در برنامه ریزی سال یازدهم در نظر بگیریم؟